24 Mayıs 2008 Cumartesi

Tire'de Satranç Turnuvası

Tirede Satranç TurnuvasıTire'de altıncısı düzenlenen Eğitim Bilim Kültür Şenlikleri kapsamında, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile Endüstri Meslek Lisesi'nin ortaklaşa düzenledikleri "Yaza Merhaba Satranç Turnuvası" iki gün süren son derece iddialı karşılaşmalardan sonra sona erdi. Tire Belediyesi İstasyon Sosyal Tesisleri'nde yapılan satranç turnuvasına dört kategoride toplam 35 sporcu katıldı. İlköğretim 1. ve 2. kademe ile liseli öğrencilerin katıldığı turnuvada 14 öğretmen de kendi aralarında yarıştı.

SATRANCI SEVDİRECEKLER
Bedensel sporlar kadar, beyinsel sporların da toplumda hak ettiği yerde bulunmadığını belirten Tire İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Ali Ölçer, satranç turnuvasını düzenlerken bu sporu sevdirmeyi amaçladıklarını söyledi. Ölçer, sözlerini şöyle sürdürdü. "İki gün süren turnuva boyunca öğrenci ve öğretmen arkadaşlarımız kendi aralarında yaptıkları karşılaşmalarda hem yarışma ruhunu geliştirdiler,hem de büyük bir dayanışma sergilediler.Bu organizasyonda Tire Endüstri Meslek Lisesi de bizlere satranç takımlarını temin etti.Beyin sporlarına yönelik yarışmalarımız belirli aralıklarla devam edecek. Neden bizde de Kasparov'lar yetişmesin!."

BİRİNCİLERE ALTIN
Günde altı saat üzerinden iki hakem gözetiminde yapılan satranç yarışmasında öğretmenler arasında İmam Hatip Lisesi müdür yardımcısı Yaşar Şaşmaz ,ilk öğretim birinci kademede Dört Eylül İlköğretim Okulu'ndan Ege Çetiner, ilköğretim ikinci kademede Özel Bilgi İlköğretim Okulu'ndan Selman Senih Köse ile liseler arasında Tire Kutsan Anadolu Lisesi'nden Ekrem Girgin birinci oldular.Dereceye girenlere çeyrek altın,kol saati ve kalemlik hediye edildi.

Haberin ayrıntıları için: www.tiremportal.com